Vluchtbegeleider worden

WAT MOET U WETEN OM VLUCHTBEGELEIDER TE WORDEN 

De honden en katten die wij bemiddelen komen allemaal van een asiel uit Portugal. Als wij een adoptieadres/opvangadres in Nederland hebben gevonden, is het belangrijk dat wij zo snel mogelijk de hond/kat hierheen  halen om de vaak overvolle opvangadressen niet langer te belasten. Wij zijn daarom regelmatig op zoek naar mensen die op hun terugvlucht vanuit Portugal / Lissabon  naar Nederland, Düsseldorf of Brussel voor ons een hond/kat mee willen nemen. De hond/kat wordt bijgeschreven op de boeking en kan dan in een speciaal deel van het vliegtuigruim (dat verwarmd wordt)  of in de cabine mee vliegen. De kosten hiervoor worden natuurlijk betaald door ons.

Hoe het werkt op het vliegveld : 

Bij uw vertrek naar Nederland, Brussel of Düsseldorf zult u in de vertrekhal één van de medewerkers van de dierenwelzijn organisatie aantreffen. Zij of hij regelt de check-in van de hond/kat bij de incheckbalie waar u samen met de honden/katten incheckt. U hoeft geen angst te hebben dat er naast de hond/kat nog iets anders in de kennel vervoerd wordt: pas nadat de kennel door de beveiliging volledig is doorzocht (de hond/kat wordt hierbij uit de kennel gehaald) wordt hij voorzien van een ‘security checked’ sticker. Alleen met deze sticker zal de kennel naar het vliegtuig gebracht worden en mag onze medewerker u het dierenpaspoort overhandigen. Op het vliegveld hoeft u hier verder niets voor te doen, alles wordt geregeld door de medewerker. Het is wel raadzaam om bij het aan boord gaan aan één van de steward(e)s(sen) die buiten bij de trap staat, door te geven dat er een hond/kat aan boord gebracht gaan worden. Zij of hij kan dan extra opletten of alles goed gaat. Mocht u een pup of kitten als handbagage (cabine) meenemen dan wordt ook deze tas/box gescand net als u normale handbagage, let wel de pup of kitten mag niet in de tas blijven tijdens het scannen, u kunt met de tas naar een aparte afgesloten ruimte naast de scanmachine om de pup/kitten eruit te halen, de beveiliging neemt de lege tas dan mee om te scannen en komt weer met tas terug als dat klaar is. U doet de pup/kitten weer terug in de tas/box en verlaat de ruimte.

Hoe het werkt bij aankomst in Nederland, Brussel of Düsseldorf: 

Op de luchthaven van aankomst gaat u naar de bagageband waarop uw koffers aankomen. De honden/katten worden neergezet in een apart gedeelte “speciale vracht” aan de achterkant van de bagagebanden of direct aan de bagageband afgeleverd. Als ze ernaar vragen, hoeft u zich geen zorgen te maken: de hond/kat is voorzien van een chip en heeft alle vereiste inentingen en gezondheidsverklaringen. In de aankomsthal, meteen achter de schuifdeuren, staat een medewerker van de stichting klaar om u te ontmoeten en de hond/kat van u over te nemen.

Wat hebben wij van u nodig:

Bij de touroperators kunnen wij met uw reserveringsnummer zelf de dieren opboeken via hun website of telefonisch.

Bij directe boeking bij luchtvaartmaatschappij boeken wij de dieren ook zelf op en doen meteen de betaling.

Alle onkosten die verbonden zijn aan het vervoer van de honden/katten worden

vliegtuigruim (dat verwarmd wordt)  of in de cabine mee vliegen. De kosten hiervoor worden natuurlijk betaald door onze stichting.

Hoe het werkt bij aankomst in Nederland, Brussel of Düsseldorf: 

Op de luchthaven van aankomst gaat u naar de bagageband waarop uw koffers aankomen. De honden/katten worden neergezet in een apart gedeelte “speciale vracht” aan de achterkant van de bagagebanden of direct aan de bagageband afgeleverd. Als ze ernaar vragen, hoeft u zich geen zorgen te maken: de hond/kat is voorzien van een chip en heeft alle vereiste inentingen en gezondheidsverklaringen. In de aankomsthal, meteen achter de schuifdeuren, staat een medewerker van de stichting klaar om u te ontmoeten en de hond/kat van u over te nemen.

Wat hebben wij van u nodig:

Bij de touroperators kunnen wij met uw reserveringsnummer zelf de dieren opboeken via hun website of telefonisch.

Bij directe boeking bij luchtvaartmaatschappij boeken wij de dieren ook zelf op en doen meteen de betaling.

Alle onkosten die verbonden zijn aan het vervoer van de honden/katten worden door ons vergoedt.

 

Wij hebben de volgende gegevens van u nodig:

 

  • Voornaam + Achternaam
  • Adres
  • Postcode + Woonplaats
  • Telefoonnummer
  • Mobiele nummer op plaats van bestemming
  • Aantal medereizigers
  • Luchtvaartmaatschappij
  • Touroperator (mits via hun geboekt)
  • Reserveringsnummer
  • Vluchtnummer
  • Vertrekdatum naar Nederland, Brussel of Düsseldorf
  • Vertrektijd terugvlucht
  • Vanaf vliegveld
  • Aankomsttijd terugvlucht
  • Bestemming terugvlucht (Schiphol, Rotterdam etc.)
  • E-mailadres

 

Het nummer van uw mobiele telefoon gebruiken wij alleen om uw een sms te zenden om een afspraak te maken op de luchthaven. Deze gegevens zijn nodig om de paspoorten van de hond/kat in te vullen. Het spreekt voor zich dat wij deze gegevens niet aan derden verstrekken en niet gebruiken voor het toezenden van ongewenste post. Er wordt geen ander doel gediend dan het inboeken van de hond/kat.

Neem contact op